Історія
знаку @ бере початок, нібито, ще в середньовіччі, коли ченці – хранителі
стародавніх знань і рукописів – займалися перекладами і переписували трактати –
у тому числі і написані на латині. В латині вживається прийменник “ad”, що в
перекладі на сучасний англійський означає “at” (“на”, “в”, “к”) – і вказує на
приналежність, напрям і наближення. У шрифті, використовуваному ченцями, буква
“d” мала невеликий “хвостик”, що робило її схожою на цифру “6” в дзеркальному
відображенні. Так “ad” досить швидко перетворилося на @.
Назва «собака» набуло поширення у зв’язку
з появою на ЕОМ гри, де символ @ бігав по екрану і за сценарієм гри означав
собаку.
Інша версія походження назви: на алфавітно-цифрових моніторах персональних комп’ютерів серії ДВК (1980-ті роки) «хвостик» мальованої на екрані зображення цього символу був дуже коротким, що надавало йому схожості зі схематично намальованою собачкою.
Інша версія походження назви: на алфавітно-цифрових моніторах персональних комп’ютерів серії ДВК (1980-ті роки) «хвостик» мальованої на екрані зображення цього символу був дуже коротким, що надавало йому схожості зі схематично намальованою собачкою.
Тільки в російській і вірменській мовах
знак @ називають собачкою. В інших мовах найчастіше @ називають мавпочкою або
равликом, зустрічаються і такі екзотичні варіанти як штрудель (на івриті),
оселедець під маринадом (в чеському і словацькому), місячне вухо (в
казахському).
Слово SPAM з’явилося в
1936 році – під такою маркою американська компанія випустила гострі м’ясні
консерви («SPiced hAM»). Щоб збути їх запаси не першої свіжості після другої
світової війни, була проведена масована рекламна кампанія, що стала еталоном
настирливості після скетчу трупи «Монті Пайтон». У 1986 році в конференціях
Usenet з’явилася безліч однакових повідомлень від якогось Дейва Родеса, який рекламував нову
фінансову піраміду. Хтось провів аналогію між такою розсилкою та консервами, і
з тих пір слово спам закріпилося в новому значенні.
Перший комп’ютерний вірус, який поширився
за межі машини автора, отримав назву Elk Cloner. Написаний він був у 1982 році
Річем Скрента і орієнтувався на комп’ютери Apple.
· Перше
спамерське повідомлення було відправлено в 1978 році в мережі Arpanet 400
підключеним користувачам. Воно містило невеликий патч від Dіgіtal Equіpment
Corporatіon для нових комп’ютерів Decsystem-20, який далеко не всім був
потрібний.
Комп’ютерний хробак CodeRed, який вийшов у
світ 19 липня 2001 року, за 14 годин заразив більше 300 тисяч комп’ютерів і
обійшовся компаніям в 2,6 мільярда доларів.
· Перший
комп’ютерний баг був знайдений Грейс Мюррей Хопер, яка працювала з комп’ютерами
Mark ІІ. Під час збою жінка перевірила реле й виявила міль, яка залетіла туди і
стала причиною неполадки. Це був перший випадок, коли слово “баг”
використовувалося для позначення різних проблем у софті або залізі.
Першою людиною, арештованою за спам у
системах миттєвих повідомлень (типу ІCQ), став 18-річний Ентоні Греко 21 лютого
2005 року.
· У 1991
році відомий вірусмейкер Dark Avenger зарелізував MtE (Mutatіon Engіne) —
алгоритм, що дозволяє вірусам мутувати у більш ніж 4 мільярди різних форм,
значно утрудняючи їхнє знаходження антивірусами.
Спам становить більше 70% всіх емейлів, що
проходять у мережі. За рахунок затраченого часу на видалення працівниками спаму
компанії втрачають більше 10 мільярдів доларів щорічно.
· У 2004
році компанії Mіcrosoft і SCO Group пообіцяли виплатити по 250 тисяч доларів
кожному, хто допоможе владі заарештувати автора комп’ютерного хробака Mydoom. У
січні цей черв’ячок вразив увесь світ швидкістю поширення, а основною його
метою було здійснення DoS атак на комп’ютери вищезгаданих компаній. Незважаючи
на те, що різні версії Mydoom виходили аж до лютого 2005 року, автора так і не
знайшли.
У 1992 році все комп’ютерне співтовариство
зі страхом очікувало, коли настане 6 березня. У цей день очікувалося, що вірус
Mіchelangelo обрушить всю комп’ютерну мережу і наведе справжній технологічний
хаос. Але побоювання не виправдалися, судний день пройшов практично безболісно.
· Хробак
Морріса, що в 1988 році обрушив тисячі комп’ютерів ARPAnet, не був
деструктивним. Такі наслідки були викликані помилкою в одному єдиному символі,
зробленою автором, у результаті чого хробак став некерованим.
Комп’ютер
став настільки звичним у нашому житті, що ми сприймаємо його як робочу конячку
і мало замислюємося, скільки цікавостей пов’язано з нашим PC.
Отже, цікаві факти про комп’ютери.
1) У
сучасного персонального комп’ютера в десять разів більше потужності, ніж свого
часу було потрібно, щоб запустити і посадити людину на Місяць.
2)
Обсягу CD-диска вистачає на 72 хвилини звучання музики. Саме таку тривалість
має дев’ята симфонія Бетховена, на яку орієнтувалися творці нового продукту.
3) Нам
достатньо долі секунди, щоби оцінити якість сайту, на який ми зайшли.
4)
Китайським геймерам заборонено грати в ігри, які пропагують вбивства, – наприклад,
в «GTA» або «Postal». Не шанують в Піднебесній і хакерів: їм загрожують
серйозні тюремні терміни, а в 1998 році парочка зломщиків навіть була засуджена
до вищої міри покарання.
5) Якщо
ви часто й подовгу сидите за комп’ютером, то моргаєте не менше семи разів
на хвилину. Так наші очі намагаються попереджати синдром «офісного зору».
6) На
офіційну електронну пошту Білла Гейтса щодня приходять мільйони листів. Чи
треба говорити, що переважна більшість з них залишається без відповіді?
7) Про
те, чи зможе комп’ютер наздогнати і перегнати нас за здібностями, ведеться
чимало суперечок. Але «людиною року» його вже визнавали: у 1982 році це зробили
працівники журналу “Time”.
8)
Люди, що бояться комп’ютерів і всього, що з ними пов’язано, називаються
кіберофобами.
9)
Перший електронний лист відправив у 1971 році Рей Томлінсон – автор програми
для обміну повідомленнями між комп’ютерами. Він же запропонував використовувати
значок @ для розділення імені користувача і комп’ютера.
10) Перший матричний
принтер був розроблений в 1964 році. Він використовувався в годиниках марки
«Сейко» для постійної роздруківки точного часу.
Немає коментарів:
Дописати коментар